En paral·lel, Foment vol tornar a estudiar l’impacte ambiental del tram de l’A-7 pendent fins al País Valencià.
La nova rotonda de l’N-340 a Sant Jordi es començarà a construir el 20 de gener. Les obres es faran en paral·lel a la construcció de les altres rotondes projectades al territori. És l’anunci que ha fet el Ministeri de Foment, aquest dilluns, que també vol tornar a estudiar l’impacte ambiental de la construcció del tram pendent de l’A-7 fins al País Valencià.
Després de les dues primeres –al Perelló i al límit sud de terme amb l’Ametlla de Mar–, l’Estat construirà cinc noves rotondes a l’N-340. Una de les quals, millorarà la comunicació entre el sector bosc i mar de la urbanització de Sant Jordi d’Alfama. El subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, creu que contribuiran a rebaixar la sinistralitat.
A banda de la de Sant Jordi, a l’Almadrava es construirà una rotonda que connectarà l’antiga Nacional amb l’accés a aquesta urbanització. El pressupost total de les obres ascendeix a 1,75 milions d’euros. D’altra banda, segons ha explicat Sabaté, Foment vol encarregar la revisió del projecte ambiental de l’A-7 al tram sud, entre La Jana i l’Hospitalet de l’Infant, el 2019.
Una notícia que s’ha conegut el mateix dia que el RACC ha presentat el darrer informe EuroRAP, i que apunta que el tram de l’N-340 entre l’Ametlla de Mar i Amposta té una alta accidentalitat de vehicles pesants. El portaveu del moviment ‘Prou, AP-7 Gratuïta Ja!’, Llorenç Navarro, comenta que caldria alliberar ja l’autopista seguint el model de l’AP-1 a Burgos.
Recordem que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i Alacant finalitza el 31 de desembre de 2019. Mentrestant, els usuaris que no puguin gaudir dels descomptes en la gratuïtat –entre Alcanar i Vilafranca sud fent el trajecte d’anada i tornada el mateix dia– hauran de pagar un 1,67% més de peatge a partir d’any nou.