Les consultes turístiques van créixer més d’un 50% l’any passat

L’obertura de nous punts d’atenció turística ha estat clau per incrementar el nombre persones que s’han informat sobre què fer a l’Ametlla de Mar.

Com descobrir tota la costa de l’Ametlla de Mar és una de les preguntes més recurrents en les 39.300 persones que, el passat 2018, van informar-se a l’Oficina de Turisme del parc del Bon Repòs, el Centre d’Interpretació de la Pesca o els punts d’atenció de Les Tres Cales i Calafat. Són un 55% més que l’any 2017, fet que constata l’interès per conèixer La Cala.

Són dades que ha publicat, recentment, l’Àrea Municipal de Turisme en la seva memòria anual. “Les principals consultes tenen a veure amb les cales i platges”, afirma el gerent Damià Llaó. “Volen saber quines cales tenim, quines característiques tenen, quins serveis ofereixen i com arribar-hi”, exposa.

Però aquestes no són les úniques preguntes que han formulat a l’Oficina de Turisme o en alguns dels punts d’informació. També hi ha interès en “l’agenda cultural i festiva, la gastronomia local i, des d’uns anys cap aquí, la gran oferta d’activitats nàutiques” que hi ha a la població sota la marca pròpia #AmetlladeMarExperience.

Del conjunt de les prop de 40.000 persones que han passat pels diferents punts d’informació turística, un 24% prové de Catalunya, “majoritàriament de l’Àrea Metropolitana”, un 21% de la resta de l’Estat, “principalment del País Basc, La Rioja, Aragó i Madrid”i un 25% de França, “de la zona de París, Marsella, Lió i Tolosa especialment”, apunta Llaó.

Tot plegat, assegura l’alcalde Jordi Gaseni, “és fruit de l’intens treball d’aquest govern en promoció turística”. “Seguim amb el compromís de potenciar les característiques que ens fan una destinació exclusiva”, afirma Gaseni. L’alcalde també celebra l’ús dels turistes, que s’allotgen a les urbanitzacions, dels punts inaugurats l’any passat.

Uns turistes que han conegut l’Ametlla de Mar, principalment, a Internet.“Any rere any augmenta la gent que ens comenta que ens ha conegut gràcies a les xarxes socials o en pàgines especialitzades”, explica el gerent. Precisament, l’Àrea de Turisme calera és referent entre les diferents destinacions turístiques, amb més de 98.000 seguidors a les xarxes socials.

Reptes digitals pel 2019

Per això, un dels reptes que s’ha marcat per aquest 2019 és actualitzar la imatge de la pàgina web visitametllademar.com, que l’any passat va rebre 580.000 visites. “Volem reforçar la nostra presència a Internet renovant la web de Turisme amb noves fotografies i vídeos”, assenyala Llaó. Una actualització que també es farà a l’aplicació mòbil.

També es pretén arribar als 100.000 seguidors entre totes les seves xarxes socials. Per exemple, el compte @turismeametllademar d’Instagram continua sent el segon d’un municipi català en nombre de seguidors. Una de les propostes per interactuar més amb els seguidors passaria per la gamificació, amb els nous punts instal·lats als miradors al port.