Espanya és el segon mercat més important de l’empresa Balfegó, amb un 26 % de les seves captures, seguit de Japó que va concentrar un 28 %, l’any passat.
El consum de tonyina roja a l’Estat va a l’alça. Ho constata el grup Balfegó, que el passat 2018 va comercialitzar el 26% de les seves captures al mercat espanyol, només dos punts per darrere del Japó, el principal consumidor del món.
El país nipó va concentrar un 28% de les exportacions totals de Balfegó l’any passat, seguit per darrere del mercat nacional que ha superat els ingressos provinents de les vendes als Estats Units i se situa com a segon mercat més important de l’empresa.
De fet, d’entre els 32 països on s’exporta la tonyina roja Balfegó, un 80% només es comercialitza entre aquests tres països. Un mercat que la companyia tonyinaire de l’Ametlla de Mar vol reforçar. Juan Serrano és el director general de Balfegó.
Balfegó assegura que les bones dades són per la seva intensa tasca de divulgació, la qualitat del seu producte i el seu sistema de traçabilitat, únic al món. La campanya de captures d’enguany s’iniciarà d’aquí a dos mesos. L’any passat van pescar 1.872 tones.