El Ministeri de Foment ha tret a informació pública l’estudi per implantar l’ample de via internacional en el tram ferroviari del Corredor Mediterrani entre Castelló i Tarragona, que passa per l’Ametlla de Mar. L’anunci ha estat publicat aquest dilluns al BOE.
L’adaptació a l’ample internacional afectarà el tram entre Castelló i Vandellòs, on hi ha en servei una doble via d’ample ibèric, així com la nova variant entre Vandellòs i Tarragona, que ha d’entrar en funcionament al gener, amb també amb dues vies de la mateixa amplada.
D’aquesta manera es connectarà, mitjançant el canviador d’ample de la Boella, amb la línia d’alta velocitat entre Madrid, Barcelona i França. El comissionat del Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, destacava que és el primer tram que s’adaptarà a l’ample internacional.
A banda de l’adaptació de les vies i estacions, l’estudi també preveu adaptar les instal·lacions i elements de la línia perquè hi puguin circular trens de passatgers i mercaderies amb l’estàndard interoperable de 750 metres de longitud.