Oberta la nova variant ferroviària del Corredor Mediterrani

La variant ferroviària del Corredor Mediterrani s’ha posat en servei aquest dilluns. L’obertura del nou tram de doble via, que uneix Vandellòs i Tarragona per l’interior, no ha suposat una important millora a l’R16. D’entrada, la línia manté les deu freqüències per sentit i retalla els trajectes uns deu minuts de mitjana.

Els primers trens però han fet el seu recorregut amb retards per treballs programats, segons ha informat Rodalies de Catalunya, i això ha generat indignació entre alguns usuaris a les xarxes socials. El portaveu de Trens Dignes, Josep Casadó, afirma que se senten “enganyats” perquè no s’han recuperat els horaris sense demores.

La plataforma ha convocat aquest diumenge a les 11 h una manifestació a l’estació de l’Aldea, per exigir també més trens d’alta velocitat a les Terres de l’Ebre. La variant s’ha posat en funcionament aquest matí, després que Adif treballés tot el cap de setmana en acabar la instal·lació de vies, catenàries, senyalització i control de tràfic.

Escolta l’entrevista sencera amb el portaveu de la plataforma Trens Dignes, Josep Casadó: