Llum verda a la implantació de l’ample de via internacional entre Castelló i Tarragona

L’estudi informatiu per implantar l’ample de via internacional en el tram ferroviari del Corredor Mediterrani entre Castelló i Tarragona ha estat aprovat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. És el primer cop que es canviarà un tram d’ample ibèric a estàndard a tot l’Estat, adaptant-se a l’espai ferroviari europeu.

L’adaptació afectarà el subtram entre Castelló i Vandellòs, i la nova variant entre Vandellòs i Tarragona que enllaça amb la xarxa d’alta velocitat. Per implantar el nou ample, es modificaran les vies, catenàries, instal·lacions i altres elements de la línia perquè hi puguin operar trens de longitud estàndard interoperable, de 750 metres.

En el cas de l’estació de l’Ametlla de Mar, s’ampliarà la via 3 perquè hi puguin estacionar. A més, també s’hauran d’adaptar 9 de cada 10 trens -tant de passatgers com de mercaderies- perquè puguin circular per l’ample internacional. Tot plegat, per garantir l’adequada prestació, capacitat, estabilitat i fiabilitat dels trànsits ferroviaris.