El centre educatiu regularà l’entrada a les aules amb un sistema esgraonat,evitarà que els diferents grups interaccionin entre ells, aplicarà una sèrie de mesures higièniques periòdicament durant tota la jornadai també ha habilitat l’espai del pati per fer classes a l’exterior.
El pròxim dilluns 14 de setembre, els alumnes d’educació infantil i primària de l’Escola Sant Jordi iniciaran el nou curs 2020-2021, marcat per un estricte protocol per protegir els alumnes i el professorat de possibles contagis de la Covid-19.
Per evitar aglomeracions, l’entrada a l’Escola es farà sota el sistema relaxat, que consisteix en entrar de manera esgraonada entre les 8.55 h i les 9.20 h, pels tres accessos que s’han habilitat. L’accés pel carrer Camarles, per alumnes des de P-3 a P-5, l’accés pròxim a la residència l’Onada pels de 1r a 3r de primària, i la porta habitual pels de 4t a 6è.
L’accés al recinte per les famílies de primària quedarà prohibit i per les d’infantil, només serà permès una persona per alumne. A més les famílies que tinguin infants de diferents cursos, s’entrarà per l’accés del fill/a més menut.
Pel que fa a l’ús de la mascareta, serà obligatori pels alumnes de primària quan es trobin fora de l’aula, a l’interior d’ella no serà necessari. A l’entrada també es farà control de temperatura i la higiene de mans, que també es farà periòdicament durant tota la jornada escolar.
El nombre d’alumnes per aula també s’ha reduït, desdoblant línies en alguns cursos. Els grups de P-3 a P-5 passaran de dos línies per curs a tres, 5è, que n’havien de ser tres, passaran a ser quatre, i la resta tindran tres línies per curs.
Pel que fa als serveis, seran utilitzats sota un sistema de colors assignat a cada grup. L’hora del pati també serà regulada per franges horàries pels diferents cursos de primària i els cursos d’infantil es dividiran en tres espais diferents. A més, a l’espai del pati s’han pintat tres pissarres, per tal de poder fer classes a l’aire lliure.
La directora de l’Escola Sant Jordi, Fàtima Garcia, explica que s’han creat noves tutories que obligaran a aparcar provisionalment alguns projectes com la plàstica en anglès, l’EspaiArt i els escacs.
De fet, també es suspenen les classes de suport a les tardes i encara s’està pendent de trobar solució per a les activitats extraescolars.
La comunicació amb les famílies també serà molt important durant el curs. Per això, l’Escola ha creat un grup de Telegram amb les famílies, a banda també del grup que també ha creat Salut i Educació de la Generalitat.
Les famílies, des del mes de juliol, disposen d’un protocol que cal seguir en cas de detectar algun símptoma sospitós als infants, que de fet prohibeix portar-los al centre en cas de malaltia o símptoma sospitós. Per la seva part, el centre també ha habilitat dos espais d’aïllament per Covid on es portaran els infants que es trobin malament i a partir del qual, s’iniciarà el protocol establert amb el CAP de referència.