El Circuit Calafat estrena el primer circuit mixt permanent de Rallycross d’Espanya

El passat 10 de novembre el Circuit de Calafat a l’Ametlla de Mar va estrenar l’únic circuit mixt (d’asfalt i terra) permanent de Rallycross a Espanya.

La pista consisteix en un circuit mixt d’asfalt i terra que té 715 metres, amb un salt de gairebé 2 metres d’alçada i un Joker Lap, construït segons la normativa especifica FIA per aquestes disciplines. Tot un propòsit d’intencions, que fan que el Circuit Calafat es converteixi en polivalent 100%.

El director del Circuit Calafat, Pau Mangrané, explica que «el fet que sigui un circuit permanent el converteix en una gran opció per tests i escuderies, és a dir tests i escuderies d’arreu del món venen aquí perquè tenen sempre el mateix tipus de circuit i poden veure les variacions alhora de fer els tests de I+D+D».

El circuit és l’únic d’aquest tipus i permanent que hi ha a Espanya. De fet, Mangrané apunta que «al sud d’Europa hi han molt pocs, un a Portugal, un al sud de França i també és una pràctica que s’utilitza molt al nord d’Europa, però la climatologia d’allà és dolenta i durant octubre i març els circuits del nord es gelen, per tant vindran al nostre territori».

La construcció d’aquest circuit és el punt final d’un projecte de millora per adaptar al Circuit Calafat als equips internacionals de Formula Elèctrica i Rallycross Elèctric. Així la instal·lació es converteix en referència per a escuderies com DS, Mercedes, Mahindra, Jaguar, Porsche, Pininfarina, Triumph, Ohlins, etc.

De fet, en aquests quaranta-vuit anys d’història, en el Circuit de Calafat s’han anat realitzant millores i adaptacions, sempre perseguint la polivalència com a instal·lació del món del motor i fins i tot el del ciclisme.

Escolta l’entrevista sencera amb el director del Circuit Calafat, Pau Mangrané: