Les actuacions seran de millora en seguretat i senyalització, en el marc del desenvolupament del Corredor Mediterrani.
El Consell de Ministres ha autoritzat obres de millora del tram ferroviari entre l’Ametlla de Mar i el Camp de Tarragona, en el marc del desenvolupament del Corredor Mediterrani. En concret, s’autoritza a licitar el projecte de millora de les instal·lacions de seguretat i senyalització del tram, per un valor estimat d’uns 15,6 milions d’euros i un termini d’execució de dotze mesos.
Així, el projecte preveu la reinstal·lació dels elements situats sobre la via, després del canvi d’ample del tram. Entre els objectius principals del projecte, que complementa els projectes de canvi d’ample de via i catenària, destaca possibilitar la implantació de l’ample estàndard per a les circulacions de mercaderies i de viatgers, la renovació de les actuals instal·lacions per augmentar la seva disponibilitat i fiabilitat, així com l’increment de la capacitat i la regularitat del trànsit ferroviari.
També es pretenen millorar els paràmetres de fiabilitat de les instal·lacions de senyalització. L’objectiu és contribuir a optimitzar i racionalitzar l’explotació ferroviària d’acord amb els escenaris futurs, segons informen fonts de Foment.
L’Estat ha donat llum verda també a les instal·lacions de senyalització en el tram de Castelló a l’Ametlla de Mar i en el ramal de Tortosa-L’Aldea-Amposta per més de 69 milions d’euros. La inversió puja doncs, fins als gairebé 85 milions, tenint en compte aquests tres trams.
A banda, recordar que la planificació dels treballs que Adif està executant per a la implantació del tercer carril al corredor mediterrani provoca canvis en la programació de Renfe a algunes parades de Tarragona. Per exemple, aquest cap de setmana hi haurà afectació entre Torredembarra, Tarragona, Reus, PortAventura i Cambrils. Actualment, també està tallat el trànsit ferroviari entre Tarragona i PortAventura, que no es reprendrà fins al 8 d’octubre. En tots els casos hi ha serveis alternatius per carretera.