L’actuació comportarà que s’executin noves rampes a final d’andana i via d’apartat de 750 metres a l’estació de L’Ametlla de Mar, A més, de col·locar andanes provisionals annexes a les existents .
Per un import global superior als 66 M€, es modificarà l’ample de via en aquest tram d’al voltant de 150 quilòmetres de longitud. D’aquesta manera, es continua avançant en el desenvolupament del Corredor Mediterrani a Catalunya i la Comunitat Valenciana.
El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha aprovat en la seva última reunió l’adjudicació de les obres per a la implantació de l’ample estàndard en el tram Castelló-Vandellòs del Corredor Mediterrani per un import global de 66.613.662,99 euros (IVA inclòs).
Les obres de via i electrificació d’aquest projecte es divideixen en dos contractes, un per al tram Castelló-Vinaròs i l’altre per al tram Vinaròs-Vandellòs.
El contracte d’obres del tram Vinaròs-Vandellòs s’ha adjudicat a la UTE integrada per Rover Rail i Cobra Instal·lacions i Serveis per un import de 27.366,039,51 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució també de 18 mesos.
D’acord amb el compromís del Govern, es tracta d’una de les actuacions de major rellevància per al desenvolupament del Corredor Mediterrani com a eix estratègic per al foment del transport per ferrocarril i el desenvolupament socioeconòmic de l’arc mediterrani i la seva àrea d’influència.
Els projectes tenen per objectiu implantar l’ample estàndard mitjançant el canvi d’ample de via en aquest tram d’al voltant de 150 km de longitud, passant de l’actual de 1.668 mm a 1.435 mm. Es pretén així garantir en tot moment l’adequada prestació, capacitat, estabilitat i fiabilitat dels trànsits de viatgers i mercaderies. En aquesta actuació, a més del canvi d’ample en les vies generals i d’apartat, també es realitzarà una actuació similar en el ramal de Tortosa.
A més, s’ampliarà l’ample d’andana en les estacions de Benicarló-Peníscola i Vinaròs, I s’executaran noves rampes a final d’andana en les estacions d’Ulldecona, L’Aldea-Amposta i L’Ametlla de Mar, i vies d’apartat de 750 metres a Ulldecona i L’Ametlla de Mar.
A més, s’ampliarà l’ample d’andana en les tres estacions anteriorment esmentades, amb l’execució de noves peces de vora d’andana en una longitud de 200 m. A més, es col·locaran andanes provisionals annexes a les existents en les estacions L’Aldea-Amposta i L’Ametlla de Mar. A l’estació de Tortosa, en ser terminal, aquestes operacions es duran a terme en tota la longitud existent de l’andana.
Aquesta actuació podrà ser cofinançada pel Mecanisme “Connectar Europa” de la Unió Europea (CEF).