Aquesta mesura afectaria la via al seu pas entre Calafat i el nucli urbà.
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramón Lamiel, ha anunciat aquesta setmana la intenció d’estudiar una reducció de velocitat en una desena de trams de l’AP7. La proposta és baixar fins a 100 km/h, si cal, i instaurar mesures de predicció i control, tant per detectar la velocitat, com la manipulació d’aparells mòbils durant la conducció.
El Servei Català de Trànsit reitera reduir la velocitat de 120 a 110 km/h en tota la via, una proposta que la Direcció General de Trànsit (DGT) descarta. Per aquest motiu, el SCT ha proposat reduccions “notables” en deu trams concrets de l’AP-7. Entre aquests, -que sumen 70 quilòmetres-, es troben el punt 288-299, que correspon a la zona entre Calafat i l’Ametlla de Mar i el 308-313, entre l’Ampolla i Camarles.
Aquestes mesures es prenen amb la intenció de reduir l’accidentalitat en la via, especialment després de l’eliminació dels peatges.
Així, Lamiel apunta que les velocitats màximes podrien fixar-se per sota dels 100 km/h, també quan hi hagi congestions importants i la necessitat de disposar d’un sistema de gestió intel·ligent de la xarxa per apostar per sistemes predictius i de control.
Les mesures encara s’estan estudiant. El que sí que ja s’ha aprovat és instaurar càmeres per detectar l’ús del mòbil durant la conducció, ja que la distracció amb aquests aparells és una de les causes més habituals en els accidents mortals de trànsit.