Segons Intel·litur, el 18,5% dels turistes que van pernoctar a les Terres de l’Ebre ho van fer a l’Ametlla de Mar

Aquestes xifres indiquen que al llarg de tot l’any, 150.000 turistes van pernoctar a l’Ametlla de Mar almenys una nit, ja sigui en habitatges d’ús turístic, hotels, càmpings o qualsevol altre mitjà.

Segons l’Intel·litur, la nova eina que l’Agència Catalana de Turisme ha posat a l’abast d’Ajuntaments i empreses turístiques de Catalunya, l’Ametlla de Mar es va emportar el 2023 el 18,5% dels turistes que van pernoctar a les Terres de l’Ebre.

L’intel·litur és una nova plataforma intel·ligent que l’Agència Catalana de Turisme ha posat a disposició del sector turístic català amb l’objectiu que es converteixi en una eina molt útil que permeti a ajuntaments i empreses afinar més els seus objectius de promoció i conèixer millor el perfil dels turistes que ens visiten, sense comptar els de segona residència.

L’Ametlla de Mar, amb un 18,5% de les pernoctacions d’almenys una nit, ha estat la població de les Terres de l’Ebre que ha rebut més visitants, per davant de Tortosa amb un 11,1% i la Ràpita amb un 10,3%. A més distància trobem Alcanar amb un 8,9% i Deltebre amb un 8,5%.

L’intel·litur es val de les dades recollides i interpretades de les tres companyies més grans de telefonia mòbil per comprovar els moviments d’aquests turistes, aportant informacions diverses, des que fan les primeres indagacions sobre el lloc que visiten, fins al mitjà de transport que han utilitzat o la seva procedència.

Aquestes xifres relatives a les estades a l’Ametlla de Mar durant el 2023 ens indiquen que al llarg de tot l’any, 150.000 turistes van pernoctar a l’Ametlla de Mar almenys una nit, ja sigui en habitatges d’ús turístic, hotels, càmpings o qualsevol altre mitjà i que 94.000 d’aquests turistes procedien del turisme interior de Catalunya, seguits per 22.000 pernoctacions procedents de França i 13.000 de l’estat espanyol. A més distància trobem 4.000 pernoctacions d’Alemanya o 3.000 de Bèlgica, Països Baixos o Suïssa. També cal afegir que el 21,9% d’aquestes pernoctacions van tenir lloc al mes d’agost i el 20,3% al juliol, destacant el mes de setembre amb un 12,1% del total.

Intel·litur ofereix al sector turístic una plataforma de coneixement perquè puguin prendre millors decisions a l’hora de fer actuacions, sobretot en el cas de l’oficina de turisme, en l’àmbit de la promoció, però si parlem en el cas d’establiments turístics o d’empreses dedicades al sector de turisme, poden aprofitar aquestes dades a l’hora d’augmentar vendes, captar clients, elevar la productivitat o bé incrementar la rendibilitat. Eva Garcia, tècnica de l’Àrea Municipal de Turisme explica que aquesta és una bona eina a nivell de marca turística i permet segmentar la informació i utilitzar-la segons l’interès.

A la plataforma hi podem trobar tant dades genèriques de turisme, com mercats emissors o el perfil del turista. També és una novetat important que aquestes dades s’ofereixen en diferents moments, ja sigui a través del context global o del moment de la inspiració, és a dir, quan el turista comença a buscar informació sobre la destinació escollida, dades del moment de la reserva, si reserven a habitatges d’ús turístic, hotels, càmpings o del moment de la seva estada.