Es tracta de la primera fase del projecte de la senyalització turística intel·ligent dels Next Generation.
L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ha instal·lat una desena de balises i tres marquesines per senyalitzar i informar sobre 13 actius turístics del municipi. Es tracta de la primera fase del projecte senyalització turística intel·ligent, finançat pels Next Generation.
Les balises, que s’han instal·lat a diferents punts del terme municipal, consten d’un codi QR, que enllaça a la web de Turisme, on els usuaris poden trobar tota la informació sobre els actius.
Dins al terme municipal hi ha 4 balises: a la Confraria de Pescadors, a la plaça del Barco, a la plaça del Canó i a l’antiga llotja de peix. I fora del terme n’hi ha 6: a les Fortificacions, a la Cala Santes Creus, a l’Estany, a l’Estany Tort, al Castell de Sant Jordi i al Codolà (al costat nord de municipi, en el límit del terme tocant amb l’Almadrava).
A banda també s’han instal·lat 3 marquesines, una dalt de la cala de Pepo que informa sobre el camí de ronda direcció sud, una altra dalt del Pixavaques, que en aquest cas explica el camí de ronda direcció nord, i una última, davant de la Torre de l’Aigua, que explica la ruta de grafitis dels Efímurs
Damià Llaó és gerent de l’Àrea Municipal de Turisme.
La 2a fase del projecte contempla dues pantalles leds grans, una al costat de l’Oficina de Turisme i l’altra al Passeig Marítim, en les quals es projectarà informació municipal com l’agenda local, comunicats i altres.
El projecte s’emmarca dins del Pla de Sostenibilitat Turística de l’Ametlla de Mar ‘la Cala Més Natural’, finançat amb ajuts Next Generation de la UE.