El projecte d’implantació de zona blava al nucli urbà ja està enllestit

La policia local de l’Ametlla de Mar ja té pràcticament enllestit el projecte d’implantació de zones blaves després d’uns mesos de treball de camp a diferents indrets del nucli urbà de la localitat.

L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ja té pràcticament enllestit el projecte d’implantació de zones blaves de pagament al nucli urbà. A primers d’any s’iniciarà el procés de licitació i el servei hauria de posar-se en funcionament el pròxim 15 de juny.

Aquesta feina conjunta entre la policia local i la regidoria d’Urbanisme, ha consistit a comprovar i detallar sobre el terreny, l’estat actual de guals permanents, zones d’aparcament per a persones amb discapacitacions, locals, baixos i sortides de vehicle sense senyalitzar, vehicles abandonats, passos de vianants, etc. A partir d’aquest estudi, s’aplicaran canvis de costat de l’estacionament en alguns carrers, es modificaran passos de vianants i se’n crearan de nous i s’està informant aquells propietaris de locals, magatzems o sortides de vehicles, que si no senyalitzen adequadament aquests espais, seran ocupats per zones d’aparcament.

Quedaran excloses de la implantació de zones blaves, les urbanitzacions, Ribes Altes 2a fase i la zona dels carrers Estació i Goya. A la resta del nucli urbà, se senyalitzaran 1.160 places d’aparcament de pagament i quedaran 700 places dissuasòries per aparcar gratuïtament. Xavier de la Fuente és el regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar.

Actualment, s’està preparant l’ordenança municipal que ha de regular les zones blaves amb les tarifes i les diferents modalitats de pagament. Els habitants que estiguin empadronats i que paguin el seu impost de circulació al municipi, seran els més afavorits amb l’aplicació d’una tarifa anual simbòlica, utilitzant un procediment similar al que es fa servir amb l’aparcament en superfície Llibertat. A partir d’aquí es contemplaran altres tarifes per a diferents supòsits, com per la gent que està empadronada, però que no paga l’impost de vehicles o els que tenen el seu lloc de treball a la població, entre altres.

Inicialment, s’instal·laran 25 parquímetres per a la retirada de tiquets i pagament, tot i que també es podran fer les gestions corresponents a través d’una aplicació de mòbil, i contemplarà el període que va del 15 de juny al 15 de setembre, amb horaris que s’estan estudiant, que ocuparan una franja de matí i una altra de tarda.

Abans de l’inici del servei, l’Ajuntament farà una campanya d’informació a la ciutadania per tal que tothom sàpiga que suposarà el nou servei i com utilitzar-lo.