El CAP de l’Ametlla de Mar treballa amb el nou model d’atenció UBA3

Parlem d’UBA3 quan a un professional de medicina i un d’infermeria, s’uneix un referent administratiu.

Al llarg de l’últim trimestre de 2024, el Centre d’Atenció Primària de l’Ametlla de Mar ha desplegat el model UBA3, on la figura de l’administrativa sanitària s’integra a una UBA (Unitat Bàsica Assistencial), fins ara formada només per un professional de medicina i un d’infermeria. Aquest canvi vol millorar l’organització, la planificació i la gestió de l’equip sanitari i del pacient.

Des de l’any passat, cada usuari del CAP compta amb una unitat bàsica assistencial (UBA3), formada per un professional de medicina de família, un d’infermeria i un administratiu sanitari. Aquest nou sistema té l’objectiu d’oferir una atenció més personalitzada i propera.

El personal administratiu ha anat adaptant al seu nou rol com a administratiu de referència, gestionant les necessitats dels pacients assignats, formant-se i reciclant-se en tots els processos administratius, com ara la gestió d’agendes, l’alta a la cobertura sanitària o la tramitació de derivacions.

La directora del centre sanitari de l’Ametlla de Mar, Núria Manchó, remarca que el canvi de model pretén potenciar el paper de l’administratiu per millorar la planificació, l’organització i la gestió.

La implementació de l’UBA3 s’ha realitzat de forma progressiva en el centre calero, amb una recepció positiva per part de tot l’equip i molt beneficiós especialment també per la gent gran, que els facilita les gestions i els dona suport en tots els processos.