El Corredor Mediterrani serà d’ample europeu al seu pas per l’Ametlla de Mar

Adif canviarà les vies del Corredor a l’ample internacional entre Vandellòs i Castelló.

El Corredor Mediterrani serà d’ample europeu al seu pas per l’Ametlla de Mar. Adif invertirà 81,8 milions d’euros per canviar a l’amplada internacional els 157 quilòmetres de vies entre Vandellòs i Castelló. És el primer cop que es canviarà un tram d’ample ibèric a estàndard a tot l’Estat, adaptant-se així a l’espai ferroviari europeu.

Adif Alta Velocitat ha tret a licitació les obres, que tenen un termini d’execució de divuit mesos, i que es realitzaran en dues fases: la primera per electrificar i adaptar la catenària, i la segona per fer el canvi de vies. El tram entre Vandellòs i Vinaròs, de 67 quilòmetres, s’ha licitat per 33,7 milions d’euros.

Josep Vicent Boira és el comissionat del Corredor Mediterrani:

Per adaptar les estacions a la nova infraestructura ferroviària, s’adaptaran les andanes de l’Ametlla de Mar, l’Aldea-Amposta i Ulldecona. En aquest darrer municipi, s’hi adequarà una via per disposar de 750 metres de longitud útil perquè hi puguin parar trens de mercaderies. I també es faran obres en els 13 quilòmetres corresponents al ramal fins a Tortosa.