Disminueixen les consultes al Síndic des del municipi

Durant l’any passat van registrar-se 8 atencions, molt inferiors a les 51 de 2016 motivades pels problemes ferroviaris.

El Síndic de Greuges va realitzar 8 actuacions l’any passat a l’Ametlla de Mar. La majoria de consultes i queixes van vinculades a l’àmbit del comerç, tant al municipi com a la comarca. En total, el Síndic ha rebut més de 10.000 queixes a tot Catalunya, ha obert 281 actuacions d’ofici i ha incidit directament en més de 60.000 persones.

Les dades a l’Ametlla de Mar i en conjunt a les Terres de l’Ebre s’han reduït notòriament perquè l’any 2016 es van registrar moltes queixes derivades del servei ferroviari. En el balanç de 2017, més de la meitat de les consultes fetes des del municipi són relacionades amb el consum. L’adjunt del Síndic, Jaume Saura, explica quines són les reclamacions.

Saura també ha explicat que hi ha queixes relacionades amb el rescabalament a consumidors i afectats del projecte Castor d’injecció de gas. En conjunt del país, moltes queixes tenen caràcter col·lectiu, les persones afectades per aquestes actuacions han estat més de 60.000, cosa que representa més del doble que l’any anterior.