Candelera Report, la revista Escolar Digital de l’Institut

Les redaccions escolars creen el seu propi mitjà d’expressió amb l’objectiu de fomentar la mirada crítica.

Aquest curs 2022-23 és el segon que els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Candelera participen en el projecte Revista Escolar Digital(RED), una xarxa de diaris escolars redactats i editats per l’alumnat amb el suport de periodistes professionals, en la qual es publiquen els millors continguts des de diferents ciutats de tot el món en diversos idiomes.

Les redaccions escolars creen el seu propi mitjà d’expressió amb l’objectiu de fomentar la mirada crítica sobre el seu entorn més proper, però també sobre els grans temes de l’actualitat global. A més, els millors continguts es publiquen a la revista col·laborativa RED Report.

A partir d’aquest projecte es va posar en marxa la revista Report Candelera. Els alumnes, que s’organitzen en diferents grups i treballen el projecte i els seus continguts durant les classes de català i castellà, tenen la supervisió dels periodistes de Junior Report i cada mes treballen un text periodístic diferent, sigui reportatge, entrevista, notícia o opinió, a partir dels suggeriments del professorat.

Diana tomàs, Vanessa Betz i Maria Margalef són alumnes de 3r ESO de l’Institut Candelera de l’Ametlla de Mar.

Alguns dels continguts que hi podem trobar fan referència a temes tan interessants com la desigualtat de gènere en la cultura aràbiga , la gestació subrogada o la selectivitat, el bullying a les escoles, o les novetats escolars a l’institut, però també n’hi ha d’altres que parlen de temes municipals com les catifes de Corpus o la plaga de gats a l’Ametlla de Mar. A Candelera Report també es pot trobar la secció d’entrevistes en la qual, s’entrevista alumnes i professors per alguna de les activitats que realitzen.


Els interessats en accedir a Candelera Report ho poden fer a través d’un codi QR o fent una recerca de Candelera Report a Google.

Aquest projecte compta amb la col·laboració d’ACER, FCRI Blanquerna-URL, LCI Escola de Disseny i Acción Contra el Hambre i disposa del Segell de qualitat del Consell d’innovació Pedagògica (CIP).