El tram ebrenc de l’AP-7 tindrà un tercer carril des de l’Hospitalet de l’Infant fins a Amposta

El Ministeri de Transports licita la redacció del projecte per fer el tercer carril per un valor de prop de 4 MEUR i una duració de tres anys.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana obre el concurs de licitació de la redacció del projecte de traçat i construcció del tercer carril al tram ebrenc de l’AP-7. Aquesta ampliació es farà entre la connexió de l’autovia A-7 a l’Hospitalet de l’Infant i l’accés a Amposta. Mentre avança aquest tràmit, recordem que el Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Transports estan treballant per concretar una sèrie de mesures per reduir la sinistralitat i les congestions d’aquest tram. Unes mesures que es volen aplicar abans d’aquest estiu.

Com es publica aquest dimarts en el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat), l’adjudicació del contracte del tercer carril el farà la direcció general de Carreteres, tindrà un valor estimat de 3.954.941,20 euros i un termini d’execució de 36 mesos (tres anys). El termini per presentar les propostes i ofertes és d’un mes i acaba el 27 de març.

El delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha celebrat que «s’avanci» en el projecte del tercer carril de l’AP-7, «imprescindible per garantir una mobilitat segura i eficient» al territori , però lamenta que no inclogui el tram sud de l’autopista a la comarca del Montsià. «Esperem que al final, per resoldre de manera més efectiva la mobilitat de l’AP-7, el tercer carril arribi fins al País Valencià».

Aquest 2022, la sinistralitat amb víctimes mortals es va reduir un 14 % a les Terres de l’Ebre l’any passat, però els accidents amb ferits van augmentar un 33%. Segons Salvadó, encara que la sinistralitat actualment no és alarmant, «les incidències són elevadíssimes» i acaben provocant col·lapses a l’autopista, l’única via ràpida que té ara mateix el territori.

En declaracions justament d’aquest dilluns a ‘Al Dia Terres de l’Ebre’, el director de Serveis Territorials d’Interior de les Terres Ebre, Joan Juan Aixa, apuntava que«la solució per reduir la sinistralitat a l’AP-7 serà la construcció d’aquest tercer carril, però mentrestant el Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Transports aplicaran una sèrie de mesures limitant i controlant la velocitat per reduir la sinistralitat i les congestions».

Les mesures, que s’estan estudiant, passen per la reducció de velocitat a 100 km/h al tram de l’AP-7 entre Calafat (l’Ametlla de Mar) i l’Ampolla-Camarles. El Ministeri de Transport proposa un sistema de velocitat variable en aquest tram, mentre que el SCT ha demanat al sector del transport pensant que hi circulin només per la dreta. La intenció és també instal·lar un radar de tram per garantir que no se superen els 120 km/h.

Per la seva banda, l’alcalde de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, demana que «l’ample de l’ocupació del tercer carril no pot afectar altres vies com l’actual carretera auxiliar de l’AP-7 que són vials que comuniquen amb zones habitades, també que el límit nord ha de servir per realitzar la connexió de l’autovia A-7 amb el projecte actual de tercer carril de l’AP-7 i que el pas per zones habitades s’inclogui una protecció contra el soroll». I afegeix que «l’Ametlla de Mar necessita un nou pas que connecti el que l’AP-7 divideix, unir la zona de la mar amb l’interior».

La circulació a l’AP-7, després de l’alliberament del peatge, ha augmentat un 40 %, dels quals un 80 % són vehicles pesants. El que significa 10.000 vehicles més que circulen per aquesta via.