La petició és d’incrementar els 10 serveis per sentit actuals als 12, però encara no hi ha resposta per part de Renfe.
El futur ferroviari de les Terres de l’Ebre és encara una incògnita. La Generalitat desconeix com es reorganitzarà el servei ferroviari quan entri en funcionament la nova variant del Corredor Mediterrani, entre Vandellòs i Tarragona. La petició és d’incrementar els 10 serveis per sentit actuals als 12, però encara no hi ha resposta per part de Renfe.
La proposta del Departament de Territori i Sostenibilitat passa perquè d’aquests 12 trajectes per sentit, 8 siguin per la xarxa convencional i 4 per la d’alta velocitat. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, confia que en la reunió de coordinació entre la Generalitat i Renfe, prevista pel novembre, es concreti l’oferta i el calendari.
Però aquest nou esquema va aixecar la preocupació dels alcaldes del nord del Baix Ebre, com Jordi Gaseni, per la possibilitat que es redueixi el nombre de trens que s’aturin a l’estació de l’Ametlla de Mar. Territori vol que parin tots els trens, però Gavín insisteix que no es pot avançar res fins tenir damunt la taula l’oferta de Renfe.
Aquest és un dels temes que s’ha abordat en la reunió de la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, celebrada aquest dimarts. Durant la trobada també s’ha avançat que el primer trimestre del 2019 es realitzarà una enquesta a 9.500 persones per conèixer les necessitats reals de mobilitat al territori.